Magbilder

Äntligen!! Nu ska jag visa magbilder från början till idag! Klicka på bilden för att få den större. En skillnad kan man allt se, det närmar sig nu! Bara några dagar kvar! Puss/Cine Fortsätt läsa Magbilder

Saftig Saffranskaka

Denna underbart goda Saffranskaka gjorde jag igår. Doften av kakan är oemotståndlig! Foto: Pontus Sjölund Saftig Saffranskaka 200 g smör 0,5 g saffran 3 dl socker 2 ägg 1½ dl mjölk 4 dl mjöl 2 tsk bakpulver Gör så här: 1. Smörj och bröa en sockerkaksform. 2. Smält smöret. 3. Blanda saffran med 1 msk … Fortsätt läsa Saftig Saffranskaka

Örtbaguetter

Dessa mumsiga örtbaguetter bakade jag igår. De är verkligen lättlagade och supergoda! Jag gjorde dock en halvsats, det blir ganska mycket annars. Foto: Pontus Sjölund Örtbaguetter (4 längder) 25 g jäst 6 dl vatten 2 tsk salt 1 dl finhackade örtkryddor (jag tog provencalska örter, som finns i frysdisken) 13 dl mjöl Gör så här: … Fortsätt läsa Örtbaguetter